Dato for henting av yngelen var 16 mai 2007.

Yngelen er klar for å bli kjørt til Dofa for foring.                     Yngelen samler seg langs kantene og hjørnene.                  Først må vi fjerne risten som ligger over gresset.

Så må kunstgresset ut av bakken.                                    Da er det bare yngel igjen i klekkebakken.                        Tenk det at noen av disse små skal bli over 10 kg.

Mellom landing i bøtte med vann for så og havne i  en  - Plastpose som blir fylt med mye luft via en oksygenflaske.     Da har posen fått nok oksygen og er blitt blåst opp.

Poser med fisk ferdig til transport.                               Trond fra Dofa bærer ut en av posene fra klekkeriet.              Neste stoppested for yngelen er Dofa og mer mat.

Send oss bilder

Henting av yngel