Fotogalleri

26 oktober 2006 hadde Eikern fiskevernforening besøk av gruppe 1  med 7-klassinger fra Vestfossen barneskole. I et ordentlig regnvær reiste vi ut på              en av bekkene for å fange stamfisk. Alle sammen var veldig flinke og her er noen bilder av turen,  dessverre ble noen av bildene litt utydelige.

Bilder av gruppe 2, tirsdag 31 oktober finner du lenger ned på siden.

Gruppe 1:

Her er det like før vi begynner.                         Morten ønsker alle velkommen, og alle får høre litt om ørret.              Da var det å få på seg vadere og lykter.

Da var kveldens gruppe ferdig utstyrt og klare for bekken.        Først viste foreningen hvordan det skulle gjøres.                    Og jammen ble det fangst med en gang.

Så byttet vi plasser og elevene overtok.                                              Noen kvister måtte også vekk.                                 Nå har vi sperret på nytt og klare for fangst.

Og her ble det en ny ørret i håven.                                Så var det å flytte seg videre oppover bekken.            Ny sperring igjen, og flere har merket att vannet er vått.

Men hva gjør det, dette gjør vi ikke hver dag.                            Så er vi tilbake igjen med fangsten.                                            5 store flotte ørreter og 3 litt mindre.

Her ser vi veldig fornøyd ut alle sammen.                                   Her var det flere fine ørreter å se.                        Drømmer han om sommer og fiskestang med ørret på tro?

Etter en tur i bekken etter ørret er vi blitt sultne og tørste.           Da smaker det alltid godt med pølser og brus.                Da var kvelden over og det ble både ørret og pølser.

31 oktober 2006 var vi ute med gruppe 2.                                                                                                                                                                            Også denne gangen hadde vi ordentlig stamfiskevær, men istedet for regnvær som gruppe 1 hadde, så hadde vi denne kvelden vinterens første                          "snøstorm" ,

Da er det like før vi drar ut.                                                  Ut i snøvær.                                            Da går vi samlet ned til bekken.

Da har vi begynt.                                                  Og fisk med en gang ble det også i kveld.                                Her gjelder det å sperre med håvene.

Det ble også tatt fisk som var merket tidligere.                                       Riktig oppstilt sperring.                                                          Det er da Halloween i kveld.

Det snør ,men hva gjør vel det.                               Da er vi klare for turen tilbake til varmen og pølsene.                        Nå er vi litt spendte, og noen litt kalde.

Her kommer fisken, nå må vi se.                                                          Noen riktig flotte fisker.                                                                         En fin hannfisk.

Pølsene gikk unna denne kvelden også.                                 Og så var det snart over for denne gang.

Da ønsker vi i Eikern Fiskevernforening bare å få lov til å si at alle de elevene som har vært med oss på disse to kveldene              har vært kjempeflinke, og det har vært en fornøyelse å ha de med seg ut på stamfiske.                                                              Vi i Eikern Fiskevernforening synes det har vært to spennende kvelder, og vi håper at dere som har vært med synes det              samme.

Eikern Fiskevernforening

På stamfiske med 7-klasseelever fra Vestfossen Barneskole.