Eikern Fi skevernforening

Fotogalleri

Det ble satt ut            1-somringer mange    forskjellige steder i     bekkene, her er det    nettopp 2 ladninger    med 1-somringer      som har fått nytt      tilholdsted.

22 mai var ett lag med medlemmer ute på    Dofa og hentet 700 store 2-somringer som    ble satt ut ytterst i en av bekkene til Eikern.    Her hadde de litt ly og skjul før de satte    kursen ut i selve Eikern for å starte på sitt    selvstendige liv på jakt etter føde.               Flere av disse kommer tilbake igjen om     noen år for å føre ørretbestanden i Eikern     videre, og noen havner kanskje også på      ett middagsbord hos en ivrig hobbyfisker.

Eikern Fiskevernforening takker også i år   Trond ute på Dofa for ett fremdragende    stell av fisken, og som alltid er fisken flott    og frisk og i kjempetopp kondisjon.

Så til Trond " Tusen takk for kjempeflott   jobb, og god ferie nå når du får ett lite   avbrekk før neste sesong med fisk." :-)

11.mai ble det satt ut ca 9.000 1-somringer    i 4 utvalgte bekker rundt Eikern.

2 transportkar var i aksjon med hvert sitt   mannskap, vi kjørte 1 kar på hver side av    Eikern.

Alt gikk meget bra, og de som stilte som     arbeidslag gjorde en utmerket jobb.         Tusen takk til dere for en flott utfort dugnad.

1-somringene har vært på Dofa til fòring og   de kommer rett fra Dofa da de ble satt ut.

De unge er med på å gjøre en glimrende   innsats for fremtidige årganger av storørret    i Eikern, og det skal sies at de er    ordentlige  ivrige og flinke alle sammen.

Her er noen fra det andre laget nettopp     hovet opp en ny ladning 1-somringer fra   transporttanken.

22 mai hentet vi 700stk  2-somringer på Dofa.

Flott størrelse og kondisjon på fisken som ble satt ut.

Til forsiden

Gjestebok

Send oss bilder

1 og 2-somringer 2014.

Det var fornøyde 1-somringer som pilte av   sted ut i det fri i bekkene, og det ser også   ut som at de som er med på dugnaden også   er fornøyd  og glad.